עירית תל אביב יפו העניקה מלגות לכותבי מאמרים הלכתיים

    יוסי אשר 3 Comment on עירית תל אביב יפו העניקה מלגות לכותבי מאמרים הלכתיים
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נערך בת"א טקס פרס הרב עובדיה לכתיבה הלכתית זו השנה השניה. מדובר בטקס שיזם חבר המועצה נתן אלנתן ובו מעניקה העיריה מלגות למצטיינים בכתיבה הלכתית.

    בטקס נטלו חלק רבנים ואישי ציבור. הראש"ל הגר"י יוסף, רב העיר הגרי"מ לאו, ראב"ד ת"א הגר"ז כהן ורבני השכונות בעיר, יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, החכי"ם יצחק כהן ויגאל גואטה, מנכ"ל רשת החינוך בני יוסף הרב חיים ביטון, יו"ר המועצה הדתית אלדד מזרחי ועוד.

    בדברים שנשא הגרי"מ לאו עמד על התמדתו ובקיאותו של מרן הגר"ע יוסף.

    נתן אלנתן אמר בדבריו כי מטרת הפרס היא לעודד את בני התורה לכתוב כתיבה הלכתית, וציין שהזוכה בפרס הראשון בשנה שעברה סיפר לו כי קיבל עידוד מהפרס והוציא לאחרונה את סיפרו ההלכתי הראשון לאור.

    לאחריו נשא דברים הראש"ל הגר"י יוסף שדיבר על מעלת הכתיבה בהלכה :"כשאדם כותב זה ממריץ אותו מללמוד יותר. מרן תמיד היה מעודד בחורים ואברכים לכתוב כמה שיותר. מרן בעצמו מיד בצאת שבת היה רץ לעט שלו כדי לכתוב", ציין הראש"ל. בסיום דבריו שיבח את הרב אלנתן על פעילותו הנמרצת למען תושבי העיר תל אביב.

    יו"ר שס שר הפנים אריה דרעי אמר בדבריו כי זה הנחת רוח הכי גדולה למרן כשכותבים בתורתו ואין יותר מתאים מזה בשבוע הפטירה שלו לחלק מלגות לאברכים ובחורים שכתבו חידושים בתורתו .

    התחרות נמשכה כמה חודשים ובסופה זכו מספר רבנים. מחברי החיבורים הטובים ביותר, קבלו מידיהם של הרבנים ואישי הציבור, את המלגות, שלושה זוכים במלגות בגובה אלפי שקלים, וכן פרסי משנה מכובדים. למקום הראשון הגיע הרב דוד שמעוני בעל תעודת יורה יורה והוסמך לרב אזור מטעם הרבנות הראשית. אל המקום השני הגיע הרב ליאור מונוסה – רב בארגון בנועם המעניק שירותי דת בישראל ומכהן רב אזורי בתל אביב. עם זכייתו אמר הרב מונוסה כי "מרגש לראות שעירייה חילונית רוכשת כבוד למרן הרב עובדיה ומעניקה זו השנה השנייה פרס הלכתי לזכרו. אנחנו הרבנים עמלנו זמן רב כדי לחבר את המאמרים ההלכתיים והפרס נותן לנו את הכוח להמשיך הלאה".

    את הארוע ליווה בתזמורתו הזמר אבישי אשל.



    3 תגובות

    מיין תגובות